Hoe meld ik problemen met onderhoud of gebreken bij ZVH?

Zijn er problemen met onderhoud of gebreken aan uw sociale huurwoning bij ZVH? Meld deze dan eerst bij ZVH. Reageert ZVH niet of lost ZVH de gebreken niet op? Stuur dan een brief aan ZVH. Bijvoorbeeld de modelbrief Melding gebreken aan woning (zie onderaan bij de links). In deze brief vraagt u ZVH om de gebreken binnen 6 weken te repareren.

Wat gebeurt er nadat u de problemen heeft gemeld?

ZVH heeft 6 weken de tijd om de gebreken te repareren. Doet ZVH dat niet? Of reageert ZVH niet op uw brief? Dan kunt u misschien om tijdelijke huurverlaging vragen bij de Huurcommissie. Belangrijk om te weten: de gebreken moeten wel in ons gebrekenboek voorkomen.

Meldingsbrief:

https://www.huurcommissie.nl/fileadmin/afbeeldingen/Downloads/Modelbrieven/Modelbrief_Melding_gebreken_aan_woning__april_2016_.pdf

Gebrekenboek:

https://www.huurcommissie.nl/fileadmin/afbeeldingen/Downloads/Gebrekenboek_Huurcommissie_versie__juli_2021.pdf

Huurverlaging aanvragen:

https://mijn.huurcommissie.nl/zaak/create/webformulier/webform/?process_previous_stap=1&process_step_index=0&ztc_aanvrager_type=unknown

 

 

De links zijn ook te downloaden op de site van de huurcommissie.